A la ciutat de Badalona ISOM gestiona des del 2012 el SIS Llefià i des del 2018 el SIS Montigalà-Bufalà.

En cada un d’aquests serveis s’hi realitzen projectes específics pels diferents grups d’edat: al barri de Llefià i pel grup d’infants de 0 a 3 anys l’Espai Familiar la Tribu, el Servei d’Atenció Diürna (SAD) pels infants de 4 a 16 anys, un acompanyament personalitzat al grup de joves de 17 anys o més i un treball específic per les famílies.

Des del 2022 s’ha començat a gestionar, al municipi de Sant Cugat del Vallès el Servei d’Atenció Diürna Nucli i el Servei d’Atenció Diürna Can Llobet per a infants de 6 a 12 anys i el Servei d’Adolescents – Taller Jove a Sant Cugat del Vallès per a adolescents de 12 a 18 anys.

2023:

  • SIS Bufalà Montigalà: 43 infants i adolescents atesos
  • SIS Llefià: 53 infants i adolescents atesos

Famílies entre els dos SIS: 128

  • Servei d’Atenció Diürna Can Llobet: 24 infants / 17 famílies ateses
  • Servei d’Adolescents – El Taller Jove: 30 adolescents / 18 famílies ateses.
  • Servei d’Atenció Diürna Nucli: 36 infants / 50 famílies ateses

2022:

  • SIS Bufalà-Montigalà: 45 infants, adolescents i joves
  • SIS Llefià: 68 infants, adolescents i joves.
  • Servei d’Atenció Diürna Can Llobet: 19 infants
  • El Taller Jove: 21 adolescents.
  • Servei d’Atenció Diürna Nucli: 40 infants

En aquests serveis s’hi treballa:

  • L’educació activa
  • L’educació integral
  • L’educació intercultural
  • La coeducació
  • L’educació en valors

Projecte ArTic

ArTic és un projecte d’apropament de la cultura i l’art a través de Tertúlies Dialògiques i l’ús de les TIC.

Promovem la cultura artística entre col·lectius tradicionalment exclosos augmentant les competències en les TIC per tal de reduir la bretxa digital i finalitzant el procés d’aprenentatge en una producció final que pot ser un mural, vídeo, exposició de fotos, etc.

Neix de l’experiència ja consolidada en el Centre Obert Llefià i des d’aleshores l’hem desenvolupat en diferents escoles i instituts.

Reportatge gràfic per a Isom i Pixin

Des del Centre Obert Llefià s’ofereixen Tallers de Suport i reforç educatiu per a la millora d’oportunitats educatives.

Reportatge gràfic per a Isom i Pixin

I quan arriba l’estiu i sembla que tot es para, arriba el Dbada, el Dgrama i els Casals d’Estiu a Badalona:

Projecte Dbada

El projecte DBada neix i troba el seu sentit en la recerca de la complementarietat de l’atenció socioeducativa en el temps de lleure dels joves d’entre 12 i 18 anys de Badalona, potenciant la seva participació social i comunitària garantint la inclusió de la diversitat funcional amb suports per aquells que ho necessiten.

Any 2022: 40 adolescents

Projecte Dgrama

El projecte DGrama neix i troba el seu sentit en la recerca de la complementarietat de l’atenció socioeducativa en el temps de lleure dels joves de Santa Coloma de Gramenet, potenciant la seva participació social i comunitària. DGrama és, per tant, un projecte d’oci inclusiu i alternatiu amb caràcter socioeducatiu que pretén acollir els joves d’entre 12 i 18 anys dels diferents centres oberts de la ciutat de Santa Coloma. 

2022: 30 joves atesos

2023: 35 joves atesos gràcies a la Fundació Probitas

Casals d’Estiu a Badalona

Aquest 2023 s’han dut a terme tres casals de lleure inclusiu adreçats a 135 infants i adolescents entre 6 i 16 anys durant les vacances escolars. D’aquests, 14 infants i adolescents tenen alguna diversitat funcional i han estat atesos individualment.

Han estat 20 dies d’activitats al barri de Llefià i de Sant Crist ubicats a les escoles Ítaca, Les Ciències i al propi Centre Obert de Llefià.

Gràcies a la Fundació Probitas s’han fet 1200 esmorzars saludables al casals de l’estiu del 2023. Durant tot el curs, 100 infants han berenat tots els dies de l’any al SIS Llefià i el de Bufalà-Montigalà

  • Espai familiar

    Espai familiar

    2023: 60 infants atesos i 60 famílies ateses

    2022: 22 famílies ateses

    L’Espai Familiar La Tribu de Llefià (Badalona) és un espai de trobada on les famílies poden compartir amb d’altres adults la criança dels seus infants, les seves inquietuds, noves maneres de relacionar-se amb els seus fills/es, potenciar les pròpies habilitats parentals, conèixer recursos orientats a petita infància, etc.

Amb el suport de: